Sabtu, 30 Oktober 2010

KEMPEN SULIT YONG TECK LEE BERSAMA PENGUNDI CINA...PANAAASSSS


Sandakan - Awas pengundi-pengundi Batu Sapi. Ketahuilah agenda sulit Yong Teck Lee (YTL) semasa beliau berkempen kepada pengundi-pengundi Cina di Batu Sapi. Menurut sumber yang sangat dipercayai YTL secara terang-terangan menyatakan kepada pengundi-pengundi Cina bahawa beliau memperjuangkan kepentingan orang Cina Sabah dan beliaulah 'harapan terakhir orang Cina di Sabah'.


Kenapa YTL menyembunyikan agenda sebenar perjuangannya. Kenapa bermuka-muka memperjuangkan rakyat Sabah tanpa mengira kaum dan agama di sabah, tetapi apabila berhadapan dengan orang Cina YTL secara jelas mengatakan, "Sayalah harapan terakhir orang Cina di Sabah".


Penulis sekadar dapat mengingatkan pengundi-pengundi Batu Sapi agar memandang berat kenyataan 'racist' YTL ini. Adalah malang pengundi-pengundi bumiputera Islam, khususnya, yang mengundi YTL, sedangkan di belakang YTL sebenarnya hanya memikirkan kaumnya sahaja.


Cukuplah kejadian semasa penamaan calon pada 26/10/10 yang lepas, apabila kelihatan majoriti yang membawa bendera SAPP adalah orang bumiputera Islam. Apa sebenarnya yang berlaku ialah tauke-tauke yang mempunyai pekerja Islam tersebut telah mengarahkan pekerja-pekerja mereka membawa bendera SAPP jika tidak mereka diugut akan dibuang kerja.


Sekiranya kita berfikir secara rasional dan tidak beremosi kita akan dapati bahawa apa yang diperkatakan oleh YTL semas berkempen dalam PRK Batu Sapi ini hanyalah himpunan pembohongan dan lakonan yang menjijikkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan